Sunday, July 29, 2012

Bazar Ramadhan

Assalamualaikum..

Hari ni sudah pun hari ke 10 kita berpuasa. Bagaimana dengan Ramadhan kita pada kali ini? Semoga semuanya memperoleh berkat di bulan mulia ini.

Utk entri kali ni, nk cerita sikit mengenai Bazar Ramadhan. Dalam bulan mulia ini, banyak gerai2 yg menjual makanan untuk berbuka puasa yakni Bazar Ramadhan. Pelbagai juadah makanan yg ada, masa puasa ni mmg nmpak sedap je makanan semua. Tapi x perlu kita berbelanja atau membeli juadah dengan boros. Cukuplah sekadar makanan yang mencukupi utk berbuka nanti. Kalau ikut nafsu mmg mcm2 nak beli. Hehe..

Utk tahun ni, aku baru berkesempatan ke Bazar Ramadhan sekali je. Tu pun kebetulan sebab tunggu wife habis kerja di Bangi. Aku sempat ke Bazar Ramadhan di Kompleks PKNS Bangi. Best jugak kat sana. Aku  sempat membeli Nasi Ayam Berempah utk isteriku dan adik iparku. Sementara aku pula beli Chicken Chop (fuh, mcm omputih plak, haha...). Sedap jugak la makanan dia, pastu aku sempat beli air campuran 5 buah (lupa nak snap gmbr). Rasa dia perghh..mmg sedap. Jadi kepada sesiapa yg dok di kawasan sekitar, boleh la pergi ke Bazar Ramadhan di sana. Makanan sedap, air sedap, cuma kawasan dia agak ramai org. Ada jugak nmpak ayam golek yg kelihatan menarik, tapi disebabkan yg menunggu tu teramat ramai, jadi 'cancel' la nk beli ayam golek yg kelihatan sedap tu.

Okla, itu sahaja untuk kali ni. Hampir pukul 8 pagi dh ni. Nk siapkan tugas2 yg patut. Hehe...sekian, semoga berjumpa lagi di entri akan datang :)

No comments:

Post a Comment