Saturday, July 28, 2012

Ramadhan Datang Lagi

Assalamualaikum..

Sudah agak lama aku x menulis kt blog ni. Sibuk dengan Ramadhan dan anak-anak semua. Alhamdulillah kami sekeluarga dapat menempuh Ramadhan sekali lagi. Semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna buat kami.

Ramadhan adalah sesuatu yang sangat bermakna untuk semua umat Islam. Semoga berkat di bulan Ramadhan dapat kita sama2 kecapi. Sesuatu yang sangat menarik dalam Ramadhan kali ni, aku dan isteri dapat menambah pendapatan dengan mengajar di pusat tuisyen. Mulanya isteriku yang mmg minat mengajar memohon untuk mengajar di sana, dan alhamdulillah isteriku berjaya. Aku hanya mengajar secara part time je di sana. Tapi alhamdulillah ad rezeki tmbhan dari Allah untuk kami sekeluarga. Rezeki di bulan mulia ini. Bulan Ramadhan mmg selalu dikaitkan dengan bulan rezeki. Ramai yang berniaga di bulan ini termasuklah aku. Tapi aku buat secara online je :)

Oh ye, dh seminggu kita berpuasa, juadah makanan terutama waktu berbuka mmg menarik. Tak dilupakan, aku upload di sini Ayam Percik Golek yang dibuat oleh isteri tercinta untuk kami sekeluarga. Memang sedap. X sabar nak makan lagi masa sahur. Kepada anda semua yg baca blog ni, anda berbuka apa tadi? Bagaimana dengan Ramadhan kali ni?

Marilah kita bersama2 menambah amalan di bulan yang mulia ini. Semoga kita dapat mencapai berkatnya InsyaAllah. Sekian, wassalam...

Nampak sedap kan? Nyum nyum...

No comments:

Post a Comment