Monday, June 18, 2012

Anak-anakku :)


Semalam aku dan isteriku membawa anak kami utk mengambil suntikan berwajib seperti yg ditetapkan. Alhamdulillah semuanya seperti biasa, Cuma ada sedikit kerisauan bila anak kami beratnya naik terlalu sedikit. Doktor pun nak ambil sampel urin untuk buat semakan lanjut. Risau mmg x dinafikan la terutama mama. Tapi takpe, mungkin sbb anakku yg kcil ini kurang tido yg menyebabkan berat badannya x naik. (Ayat penyedap hati). Ketika ini, kami berdoa semoga tiada apa masalah pada anak kami.

Itu merupakan rentetan terbaru mengenai anak kami. Antara sebab utama aku membuat keputusan untuk berhenti bekerja juga kerana anak kami (waktu tu baru ada seorang). Masa tu aku dan isteriku ada masalah untuk menghantar anak kepada pengasuh. Pengasuh yg kami hantar waktu tu tidak mengikut spesifikasi kementerian. Pakai buai, xde tangga keselamatan, pengasuh yg x cukup. Nak cari org perseorangan utk jaga anak kami pn sukar waktu tu. Masa tu umur anak kami dalam 6 bulan. Jadi, setelah berbincang, aku mengambil keputusan untuk berhenti. Kenapa aku dan bukan isteriku? Ini kerana isteriku mempunyai pekerjaan yg lebih stabil dan lebih fleksibel berbanding aku. Tambahan pula, waktu tu aku dah memulakan perniagaan ‘online’ ni. Jadi lebih baik jika aku yg berhenti. Isteriku berasa bersalah kerana aku yg terpaksa berhenti kerja dan bukan dia. Tapi itulah yg terbaik InsyaAllah :) Aku juga menguatkan tekad bahawa jika kita berusaha, berdoa dan berserah, InsyaAllah rezeki tu ada.

Boleh ke aku jaga? Aku ni adik pn xde, cuma ada sorang kakak je. Itula antara persoalan yang bermain masa aku mula-mula nk berenti, tapi Alhamdulillah berkat tunjuk ajar isteriku, aku dapat menjaga anak kami. (sekarang dh jaga 2 anak lagi. Hehe..) Namun, aku mengakui, aku x sehebat isteriku. Naluri seorang ibu berbeza. Cuma alhamdulillah aku dapat juga menjaga anak kami sebaik mungkin walau tidak sehebat isteriku. Terima kasih sayang :)

Ok, itu je utk entri kali ni. Abang nak tgk tv, adik nk tdo.. Huhu..Wassalam.

2 comments:

  1. done follow... wah, macam abg ben la... hehehe salam perkenalan...

    ReplyDelete
  2. Hehe..abg ben dah hebat. ni Papa x berapa nak hebat. Ekeke..slmt berkenalan kembali :)

    ReplyDelete